سفرهای من

بوم گردی و سفر و گردشگری

سفرهای من

بوم گردی و سفر و گردشگری

همه چیز از تجربه های سفر

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی شهرهای معروف شمال برای اجاره ویلا

 

 

 

 

شهرهای معروف شمال برای اجاره ویلا نقش موثری صنعت گردشگری دارند و با توجه به پتانسیل بالای جذب گردشگر و طبیعت بسیار زیبایی آن ها، ویلاهای شیک و لاکچری در بیشتر شهرهای شمالی برای اجاره و اقامت گردشگران وجود دارند.

اگر قصد سفر و گردش به شمال کشور را دارید بهتر است با شهرهای معروف شمال برای اجاره ویلا آشنا شوید. منطقه شمالی کشور عزیز ما ایران، دارای طبیعت بسیار زیبا و رویایی و جاذبه های گردشگری متعددی است که در طول سال گردشگران زیادی را راهی شهرهای شمالی می کند. شهرهای ساحلی که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل می رسند با طبیعت بکر و زیبای خود بستر مناسبی برای استراحت و گردش های تفریحی در دل طبیعت هستند. هوای دلپذیر و مطبوع شمال نیز یکی از دلایل سفرهای گردشگران به شمال کشور میباشد و این منطقه از ایران را به مکان مناسبی برای فعالیت در صنعت گردشگری تبدیل کرده است. در ادامه مقاله، شهرهای معروف شمال برای اجاره ویلا به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.
 
بررسی ویژگی های ویلاهای رامسر
رامسر در غربی ترین سمت استان مازندران قرار دارد که به دلیل جاذبه های بسیار زیبای گردشگری لقب "عروس شهرهای ایران" را از آن خود کرده است. جاذبه های گردشگری طبیعی در رامسر شامل مناطق زیبای ساحلی، مناطق جنگلی بکر، چشمه های آب گرم، جنگل دالخانی و جاذبه های توریستی تاریخی آن، جواهرده، قلعه مارکوه، و... است که سالانه پذیرای تعداد بی شماری از گردشگران به این شهر هستند. با توجه به تعداد زیاد گردشگران به رامسر، ویلاهای شیک با سبک های معماری بسیار زیبا برای اجاره و اقامت گردشگران در نظر گرفته شده اند که سفر آنها را به خاطرات بی نظیری تبدیل می کنند. اگر می خواهید سفری دلچسب و رویایی را در رامسر داشته باشید و از جاذبه های طبیعی آن لذت ببرید، اقامت در ویلاهای رامسر از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

 
اجاره ویلا در بابلسر
بابلسر یکی دیگر از شهرهای ساحلی استان مازندران است که آب و هوای بی نظیر آن در تمام شهرهای شمالی منحصر به فرد بوده و سالانه گردشگران زیادی را به سوی این شهر زیبا می کشاند. پل معلق بابلسر، پارک وحش بابلسر، اسکله های قایقرانی، منطقه ساحلی میرود، شهرک ساحلی خزر شهر، روستای گالشکلا، همراه با جاذبه های طبیعی بکر و رودخانه های زیبا از جمله جاذبه های گردشگری بابلسر هستند که با وجود ویلاهای متعدد، این شهر را به یکی از شهرهای معروف شمال برای اجاره ویلا و سفرهای توریستی تبدیل کرده اند. جشنواره مجسمه شنی که سالانه در بابلسر به صورت بومی برگزار می شود در جذب گردشگران برای سفر به این شهر و اقامت در ویلاهای زیبای این شهر اثر خوبی دارد. این شهر به نگین استان مازندران معروف است.

آشنایی با ویلاهای سرخرود
سرخرود شهر زیبای ساحلی در استان مازندران، و تنها شهر شمالی در کشور است که تمام خط ساحلی آن برای بازدید عموم آزاد است و تصرف ندارد. آپارتمان های لوکس این شهر در میان شهرهای ساحلی استان مازندران منحصر به فرد هستند و ویلاهای ساحلی در این شهر با رعایت حریم قانونی 60 متر از ساحل ساخته شده اند که در نتیجه زبیایی فوق العاده ای در بخش ساحلی این شهر ایجاد کرده اند و از این نظر شهر سرخرود در میان شهرهای استان مازندران ممتاز کرده. همین امر موجب شده است تا ویلاهای لاکچری و بی نظیر سرخرود توجه گردشگران را به خود جلب کنند. جنگل شیلات، سد چاکسر، آب بندان سرخ رود، پلاژهای ساحلی، رودخانه هراز، تور سر، و بسیاری دیگر از مناطق زیبای ساحلی و جنگل های سرسبز از جاذبه های توریستی سرخرود هستند که برای داشتن یک سفر هیجان انگیز و دیدنی می توانید به این شهر زیبای ساحلی سفر کنید.

ویو جذاب ویلاها در چالوس
بی شک تا به حال نام آشنای جاده چالوس را شنیده اید. چالوس یکی دیگر از شهرهای استان مازندران است که مناطق زیبای ساحلی و جاذبه های دیدنی زیادی با هوای دلپذیر دارد. معروف ترین جاذبه توریستی چالوس، جاده چالوس است که درختان زیاد در طول آن منظره های بسیار زیبا و رویایی را به وجود آورده اند. ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی در چالوس نیز از جمله امکانات خوبی است که برای اقامت گردشگران اجاره داده می شوند و با سبک های معماری زیبای خود، خاطرات سفر به چالوس را دلنشین تر و این شهر را به یکی از شهرهای زیبای شمالی برای اجاره ویلا و اقامت در آن تبدیل کرده اند. کاخ چایخوران، کاخ ملکه مادر، هتل بنیاد، ویلاهای جنگلبانی، پل فلزی، پارک جنگلی نمک آبرود، و راه سنگ فرش، از جاذبه های مهم چالوس هستند که در جذب گردشگران به این شهر زیبای ساحلی تاثیر زیادی دارند.  

اجاره ویلا در بندر انزلی
بندر انزلی اولین و مهمترین بندر شمال ایران است که در غرب استان گیلان قرار دارد. ویژگی منحصر به فرد این شهر بندری، تلاقی مناطق زیبای طبیعی دریا، تالاب انزلی، ساحل و چمنزار است که مناظربسیار بدیع و شگفت انگیزی را به وجود آورده اند. آب و هوای مرطوب و بارندگی های فراوان، این شهر را به یکی از پربارترین شهرهای ایران تبدیل کرده و در کنار جاذبه های تاریخی، تفریحی و طبیعی، هر ساله میزبان تعداد بی شماری از گردشگران داخلی و خارجی است. همین امر منجر به ایجاد امکانات رفاهی برای اقامت بهتر گردشگران در بندرانزلی شده است که در این میان ویلاهای مدرن و لاکچری آن زبانزد مسافران و گردشگران بوده و یک اقامت خاطره انگیز و دلپذیر را برای آن ها فراهم کرده اند.

دیدنی های ویلاهای نوشهر
یکی دیگر از شهرهای معروف شمالی برای اجاره ویلا، شهر زیبای نوشهر در استان مازندران است. نوشهر مانند سایر شهرهای ساحلی شمال کشور دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد است که سالانه گردشگران زیادی را برای بازدید و سفرهای تفریحی روانه این شهر می سازند. پارک جنگلی خانیکان، غار قندیلی خاچک، دریاچه خضر نبی، موزه کندلوس، سد خاکی آویدر، تالاب ارواح، پارک جنگی سیسنگان و پارک چلک، از جاذبه های مهم نزدیک به نوشهر هستند. جالب است بدانید نوشهر دارای چشمه های زیبا و متعدد مانند چشمه گردو، چشمه چورن و دیو چشمه است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده اند. روستای زیبای کندلوس با معماری دل انگیز سنتی خانه ها، تلاقی زیبا جنگل و دریا در پارک سیسنگان، صخره های تنگ دار که تداعی کننده جنگل های آمازون هستند، از جمله مکان های فوق العاده زیبای توریستی در نزدیکی نوشهر به شمار می آیند که تعداد زیادی از گردشگران را به این شهر می کشانند. اگر می خواهید نهایت لذت از سفر و گردش در نوشهر را بدست بیاورد، کافی است برای اقامت ویلاهای بی نظیر نوشهر را انتخاب کنید تا سفری پر از آرامش و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.
 
شهرهای معروف شمال برای اجاره ویلا نقش موثری صنعت گردشگری دارند و با توجه به پتانسیل بالای جذب گردشگر و طبیعت بسیار زیبایی آنها، ویلاهای شیک و لوکس در بیشتر شهرهای شمالی برای اجاره و اقامت گردشگران وجود دارند که تجربه ی سفرهای تفریحی به شمال را برای آنها خاطره انگیزتر می کنند. پیش از این که بخواهید به شمال سفر کنید بهتر است با شهرهای زیبای آن و امکاناتی که برای گردشگران فراهم شده اند اطلاعاتی را بدست آورید. ویلاهای زیبایی در شهرهای شمالی برای اقامت گردشگران و مسافران اجاره داده می شوند.

منبع: سایت بوم گردی

  • بوم گردی بوم گردی
  • ۰
  • ۰

بررسی معروف ترین مناطق گردشگری ایران برای اجاره ویلا

 

 

 

 

هرچند تمام نقاط ایران دیدنی و دارای جاذبه های گردشگری هستند، ولی برخی از مناطق با استقبال بیشتری از سوی مسافران مواجه میشوند. از جمله آنها میتوان به مازندران، گیلان، اصفهان، شیراز، مشهد، و کیش اشاره کرد.

صنعت گردشگری بر پایه جاذبه های گردشگری، مناطق تفریحی، مراکز تجاری و رفاهی و... بنا شده است، و در این میان داشتن اقامتگاه های مجهز و با کیفیت، نقش زیادی در رونق این صنعت خواهد داشت. مناطق مختلف ایران به واسطه داشتن جاذبه های دیدنی فوق العاده، همواره پذیرای میهمان های داخلی و خارجی است، همین امر سبب شده تا در ادامه به معرفی مهم ترین مناطق گردشگری ایران برای اجاره ویلا بپردازیم. شمال و جنوب، شرق و غرب هریک به نحوی نقش موثری در معرفی ایران به جهان دارند و به همین دلیل سعی در معرفی مناطقی داریم که به نوعی قطب توریستی و گردشگری به حساب می آیند.

 
معرفی مناطق گردشگری اصفهان برای اجاره ویلا

اصفهان از استان های پهناور و مهم ایران است و به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی متنوع و مشهور، به عنوان یکی از قطب های اصلی توریستی شناخته می شود. برای اقامت در این استان می توانید از امکانات اجاره ویلا و اقامتگاه استفاده کنید که در نقاط مختلفی قرار دارند. اجاره ویلا و استفاده از امکانات مجهز به افراد کمک می کند که در شهر اصفهان اقامت خوبی داشته باشند. در انتخاب ویلاهای اصفهان می توان به نوع ویلای استخردار، ویلای کویری و... توجه داشته و بر اساس ایده آل های خود انتخاب نمایید.

• در هنگام انتخاب ویلاهای اصفهان لازم است به بافت قدیمی یا مدرن ویلا توجه شود، برخی با انتخاب ویلاهایی مدرن، تجربه ای جدیدی در اصفهان که بافت قدیمی دارد را تجربه می کنند.

• تعداد اتاق خواب های ویلا بر اساس تعداد مسافران انتخاب می شود.

• امکانات موجود در ویلاهای اصفهان اعم از درب های ریموت دار، مبلمان، سیستم های صوتی و تصویری، امکانات رفاهی و تفریحی و... می باشد.

• اجاره ویلا در اصفهان را می توان با توجه به مدت زمان مسافرت و اجاره به صورت های مختلف در نظر گرفت.

• هزینه اقامت در ویلا بر اساس منطقه مورد نظر تفاوت دارد، مسافران بر اساس انتخاب منطقه و امکانات موجود، هزینه متغیری را برای اجاره ویلا پرداخت می کنند.

 
مزیت های انتخاب ویلاهای اصفهان

• شهر اصفهان از مناطق گردشگری ایران است که برای اجاره ویلا در این شهر از روش های مختلفی به صورت اینترنتی و حضوری اقدام می شود.

• بافت سنتی و هوای مناسب شهر اصفهان به انتخاب این شهر برای سفر و اجاره ویلای مجهز کمک می کند.

• امکانات گردشگری و تفریحی موجود در شهر اصفهان زیاد هستند و ویلاهای زیبا و مناسبی در نقاط مختلف این شهر وجود دارد و انتخاب ویلا بر اساس علاقه صورت می گیرد.

• انتخاب ویلا در اطراف رودخانه زاینده رود و در نظر گرفتن طبیعت زیبای این شهر به تجربه مسافرت لذت بخش در اصفهان کمک می کند.


ویلاهای شیراز، دیار شعر و نوا

از محبوب ترین شهرهای کشور می توان به شیراز اشاره کرد که برای داشتن مسافرت لذت بخش و ماندگار به این شهر نیاز به برنامه ریزی دقیق از جمله اجاره ویلا و اقامتگاه می باشد. شهر شیراز از جاذبه های گردشگری مختلفی برخوردار است و از مناطق گردشگری مهم شهر ایران شناخته می شود. طبیعت فوق العاده شهر شیراز و وجود جاذبه های گردشگری در مرکز شهر و حومه آن، گردشگران را ترغیب به اقامت در شیراز برای چند روز و مشاهده تمامی این جاذبه های گردشگری و تاریخی می کند. وجود آب و هوای متنوع در بخش های مختلف شهر شیراز سبب شده که گردشگران بتوانند بر اساس ایده آل های خود مناطق ویلایی را انتخاب کنند. در حومه شهر شیراز ویلاهای بزرگ و شیکی وجود دارند که به مسافرانی که از شهرهای مختلف به شیراز سفر می کنند اجازه اقامت در این فضاها داده می شوند.

 
روش های اجاره ویلا در شیراز

همانطور که عنوان شد، برنامه ریزی برای محل اقامت از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین دلیل در حال حاضر امکان ثبت و رزرو به صورت اینترنی فراهم شده و مسافرین می توانند از بابت اقامتگاه پیش از سفر مطمئن شوند. گفتنی است که به دلیل داشتن امکانات تفریحی و رفاهی در ویلاهای شیراز، هزینه اجاره بر اساس پکیج های ارائه شده متفاوت می باشد. از دیگر عواما موثر در اجاره ویلا، تعداد افراد و مدت زمان اقامت در ویلا می باشد.

 
اطلاعاتی در زمینه اجاره هتل و ویلاهای کیش

• در استان هرمزگان، جزیره زیبای کیش وجود دارد که از مناطق گردشگری بی نظیری برخوردار می باشد.

• سفر به کیش و گردش در بازارهای لوکس آن به ثبت خاطره انگیز سفر کمک می کند.

• اجاره هتل و ویلا در کیش به عوامل زیادی از جمله امکانات و خدمات ویلا بستگی دارد.

• میزان بودجه در نظر گرفته شده نقش اساسی در انتخاب اقامتگاه خواهد داشت.

• وجود ویلاهای بزرگ و کوچک، شرایط را برای کلیه مسافران با هر بودجه ای فراهم نموده است.

• منطقه دامون، شهرک صدف و... از بهترین مناطق برای اجاره ویلا در کیش هستند.

• مسافرت به جزیره زیبای کیش و لذت بردن از دهکده ساحلی و فضاهای دیگر این شهر، مسافران را ترغیب به اجاره ویلاهای با کیفیت و مجهز این جزیره می کند.


ویژگی های مهم ویلاهای مازندران

انتخاب ویلا در مناطق شمالی کشور دغدغه افراد زیادی است، مسافران زیادی ترجیح می دهند تعطیلات آخر هفته را در جنگل های بکر و زیبای اطراف مازندران سپری کنند. اطراف شهر مازندران و در خط ساحلی و... نیز ویلاهای مجهزی قرار دارد که به سادگی می توانند توجه گردشگران را به خود جلب نمایند. اجاره ویلا در این مناطق بر اساس موارد خاصی صورت می گیرد که مهم ترین آنها میزان بودجه مسافر می باشد. این اقامتگاه ها با توجه به ایده آل های گردشگران متفاوت بوده و دارای امکانات و قابلیت های گوناگون هستند. از مهم ترین موارد اهمیت ویلاهای مازندران دسترسی ساده به جاده و ساحل به صورت همزمان می باشد.

برخی از افراد تمایل به ماندن در ویلاهایی دارند که از شهر دور است و در مناطق جنگلی و زیبای این شهرستان اقامت خود را انجام می دهند.
در مناطق خاصی از مازندران ویلاهای ییلاقی زیبایی قرار دارند که با توجه به آب و هوای فوق العاده ای که در این فضاها وجود دارد، اجاره داده می شوند. ویلاهای ییلاقی معمولا در دل جنگل هستند و با آب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیر توجه افراد را به خود جلب می نمایند. از دیگر امکانات تفریحی و گردشی استان مازندران می توان به اجاره ویلای کوهستانی اشاره کرد که در دامنه کوه های سرسبز ساخته شده اند و با داشتن امکانات رفاهی فوق العاده، تجربه ی شیرینی را برای شما ایجاد می کنند. امکاناتی همانند مبله بودن کامل ویلا، تجهیزات استخر و سونا و... مسافران را به اجاره این نوع ویلا و گذراندن اوقات مناسب ترغیب می کند.
 

اجاره اقامتگاه ویلا در استان گیلان

در نقاط مختلفی از استان گیلان طبیعت بکر و زیبایی وجود دارد و اقامت در این شهر مدنظر مسافران و افراد زیادی است که برای گذراندن تعطیلات، استانهای شمالی را انتخاب نموده اند. هوای پاکیزه از مهم ترین ویژگی های ویلاهای گیلان است که در کنار آوای پرندگان و نوای امواج دریا، لحظات تکرار نشدنی را برای مسافرین ایجاد می کند. با اجاره ویلاهای گیلان می توان از امکانات شهری متنوع نیز استفاده کرد، اقامتگاه های مبله، استخر های سر پوشیده و روباز، سونا، جکوزی، و ده ها قابلیت دیگر. اجاره ویلاهای جنگلی و ساحلی در گیلان به افراد کمک می کند که در فضای زیبا و به دور از هر نوع سر و صدا، لحظات و خاطرات زیبایی بسازند.


هتل، مهمانپذیر، خانه مسافر، ویلا، و... در مشهد

پایتخت مذهبی کشور ایران، شهر مشهد است و گردشکران و زائران زیادی از نقاط مختلف کشور به مشهد وارد می شوند. معمولا مسافران و زائرانی که به مشهد سفر میکنند، با اجاره هتل و ویلاهای مناسب می توانند اقامت متفاوتی را در مشهد داشته باشند. از امکانات مهم و پر اهمیت هتل ها و ویلاهای مشهد می توان به دسترسی ساده به حرم و بازار رضا اشاره کرد. امکان اجاره ویلا و هتل و اتاق در شهر مشهد به دو روش حضوری و غیر حضوری از طریق سایت امکان پذیر می باشد. به دلیل توریستی و زیارتی بودن شهر مشهد، ممکن است در ایام خاصی امکان رزرو حضوری فراهم نباشد و همه اقامتگاه ها پر باشند، پس بهترین روش اجاره ویلا و اقامتگاه به صورت اینترنتی می باشد.


منبع: سایت بوم گردی

  • بوم گردی بوم گردی
  • ۰
  • ۰

مقایسه و بررسی ویلاهای اجاره ای اطراف تهران

 

 

 

 

اقامت 1 روزه جهت گذراندن اوقات لذت بخش و به دور از تنش های کاری برای ساکنان کلانشهر تهران، تنها در ویلاهای اطراف تهران امکان پذیر می باشد. این ویلاها معمولا با ظاهر شیک و مدرن، در کنار مراکز تفریحی مختلف قرار دارند.

شلوغی شهر تهران و خستگی زندگی در این شهر باعث می شود که افراد زیادی تعطیلات آخر هفته را در پی گذراندن لحظاتی خوش در ویلاهای اطراف تهران باشند، تا بتوانند اوقات خوش و به دور از تنش را تجربه نمایند. اجاره ویلای مجهز در اطراف تهران به ویژه برای لذت بردن از هوای تمیز و کسب آرامش است، و انتخاب ویلای با کیفیت که در دامان طبیعت و در فضای مناسبی قرار داشته باشد، به ایجاد آرامش بیشتر و دور شدن از خستگی های روزمره کمک می کند. برای تعطیلات آخر هفته می توان از ویلاهای مجهز استفاده کرد و در نقاط خوش آب و هوا از فضای مناسب ویلاهای مدرن نزدیک تهران لذت برد.

در ایام خاصی از سال ترافیک سنگین در جاده های شمالی کشور وجود دارد، که برای مسافرت به این شهرها شلوغی بیش از حد جاده ها مشکلاتی را ایجاد می کند و خستگی مسافران را افزایش می دهد. اجاره ویلا در اطراف تهران و دور شدن از شلوغی شهر، به ساکنان تهران کمک می کند تا بدون ماندن در ترافیک طولانی، از هوای پاک و محیط مناسب و طبیعت خاص استفاده کرده و به آرامش دست یابند. با در نظر گرفتن ویلاهای اطراف تهران نیازی به گذراندن مسیر طولانی برای رفتن به ویلا در شهرستان های دیگر نیست، بلکه با صرف زمان کمی می توان به ویلای اطراف تهران اعم از ویلاهای کردان، لواسان، دماوند، شهریار و... رسید. انتخاب ویلاهای اطراف تهران در فصول مختلف سال از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که هر یک بر اساس خواسته مسافرین و گردشگران در سبک های مختلف طراحی و ساخته شده اند.

 
نکات مهم در انتخاب ویلاهای اطراف تهران

اجاره ویلا در اطراف تهران به عوامل زیادی بستگی دارد که همگی وابسته به سلیقه و بودجه مسافرین می باشد، و مسافران معمولا به موارد زیر توجه خاصی دارند:

• آب و هوای خوش منطقه، از مهم ترین مواردی است که در انتخاب ویلا مورد توجه قرار میگیرد. همین امر سبب شده که معمولا ویلاهای اطراف تهران در بهترین نقاط باشند.

• ویلاهایی که در نقاط گرم تهران قرار دارند معمولا دارای امکانات مجهزتری به نسبت مناطق سردسیری هستند، که از مهم ترین آن ها می توان به استخرهای روباز، زمین بازی و... اشاره کرد.

• مسیر دسترسی به ویلاهای اطراف تهران نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که تاثیر زیادی در میزان قیمت اجاره آن نیز خواهد داشت.

• یکی دیگر از موارد مهم در زمان اجاره ویلا، تعداد اتاق و اندازه آن می باشد.

• دسترسی ساده به امکانات رفاهی همچون مراکز خرید و جاده اصلی نیز می تواند تاثیر زیادی در انتخاب مسافران داشته باشد.

• در منطقه ویلایی وجود آب کافی اهمیت دارد، برخورداری از منابع آب کافی به ایجاد تفریحات متنوع آبی در ویلا کمک می کند.


بررسی ویلاهای منطقه لواسان

از شهرستان های خوش آب و هوای شهر تهران، لواسان است که در قسمت شمال شرق پایتخت قرار دارد و به دلیل داشتن آب و هوای بسیار تمیز و پاک، منطقه ای فوق العاده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و سایر تعطیلات کوتاه مدت است. گذراندن اوقات لذت بخش و به دور از تنش های کاری در ویلاهای اطراف تهران با محیط شیک و مدرن در کنار مراکز تفریحی مختلف، در لواسان امکان پذیر می باشد.


ویژگی های ویلاهای منطقه لواسان

• در پیرامون شهر تهران و در منطقه لواسان، معتبرترین و بهترین ویلاها قرار گرفته اند و امکانات متنوعی در آنها وجود دارد.

• نزدیکی این منطقه به امکانات رفاهی اهمیت زیادی در بین گردشگران و مسافرین دارد.

• هوای مطبوع تابستان در منطقه لواسان و وجود ویلاهای شیک و زیبا با داشتن امکانات رفاهی و تفریحی، سبب شده که ویلای های لواسان یک انتخاب ایده آل باشد.

• قیمت ویلا در این منطقه به دلیل آب و هوای معتدل مناسب و امکانات رفاهی و... بالا است.

 
اطلاعاتی در زمینه ویلاهای منطقه کردان

منطقه کردان از مناطق ویلایی مناسب در اطراف شهر تهران است که روستای ییلاقی و کوهستانی زیبایی را شامل می شود.

داشتن آب و هوای مطبوع و دلپذیر، به راحتی توجه گردشگران را به خود جلب می نماید. همین امر به تنهایی سبب می شود ویلاهای کردان در اولویت انتخاب مسافرین قرار بگیرد.

در منطقه کردان ویلاهای زیادی وجود دارند، ویلاهای قدیمی با سبک های کلاسیک و... در فضاهای مناسبی از این منطقه هستند.

در تابستان می توان از آب و هوای مطلوب و کوهستانی منطقه کردان لذت برد و تجربه زندگی در فضای به دور از آلودگی را تجربه کرد.

کردان در غرب کرج قرار گرفته است و ویلاهای خاص با طراحی های منحصر به فرد در آن ساخته می شوند.

هوا در منطقه کردان کوهستانی و تمیز است و افرادی که زندگی در فضاهای کوهستانی را مدنظر دارند، با انتخاب ویلاهای این منطقه می توانند از آب و هوای خنک آن لذت ببرند.


ویژگی های ویلاهای دماوند تهران

• منطقه ای ییلاقی با آب و هوای فوق العاده خاص و بی نظیر را تنها در دماوند تهران خواهید دید.

• دماوند با داشتن ویلا هایی شیک و زیبا برای اجاره، یکی از انتخاب های ایده آل در زمان گردشگری و مسافرت است.

• ویلاهایی که در منطقه دماوند قرار دارند از کیفیت بالایی برخوردارند و با داشتن امکانات مجهز اوقات خوشی را برای ساکنین فراهم می کنند.

• شهرستان دماوند برای افرادی که زندگی در مناطق کوهستانی را دوست دارند انتخاب مناسبی است.

• طبیعت سرسبز دماوند و امکانات رفاهی مناسب این منطقه، افراد را به اجاره ویلا در دماوند ترغیب می کند.


امکانات موجود در ویلاهای منطقه دماوند تهران

منطقه دماوند در شمال شرق تهران قرار دارد و از جاده فیروزکوه می توان به این منطقه دسترسی یافت.

ویلاهای این منطقه در پایین کوه دماوند ساخته می شوند. نزدیک بودن این منطقه به کوهستان آب و هوای مطبوعی را ایجاد می کند.

تابستان های منطقه دماوند خنک است و در زمستان هوای سردی وجود دارد.

وجود آب و هوای تقریبا سرد و خنک دماوند، تجربه ی متفاوتی برای افرادی است که قصد اجاره ویلا را در این منطقه دارند.

ویلاهای اطراف تهران در منطقه دماوند با قابلیت دسترسی ساده به جاده و سایر امکانات رفاهی، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

 
آشنایی با ویلاهای منطقه شهریار

در جنوب غرب تهران، شهرستان شهریار با آب و هوای گرم دل انگیز قرار دارد که منطقه ای مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است.

باغات فراوان و فضای زیبای منطقه شهریار، افراد را ترغیب به اجاره ویلا برای گذراندن لحظات شاد می کند.

ویلاهای منطقه شهریار قیمت مناسبی دارند و کیفیت هوای بالای این منطقه مشتریان زیادی را به انتخاب ویلاهای اطراف تهران ترغیب خواهد کرد.

آب و هوای مساعد و امکانات خوب ویلاهای اطراف تهران به ویژه در منطقه شهریار، سبب جذب گردشگران زیادی شده است.


منبع: سایت بوم گردی

  • بوم گردی بوم گردی
  • ۰
  • ۰

بررسی و مقایسه انواع ویلا از نظر نوع محیط

 

 

 

 

محیط اطراف ویلا تاثیر زیادی در انتخاب مسافران برای اجاره ویلا و اقامتگاه دارد، بنابراین می توانید بهترین ویلا را با توجه به محیط اطراف و سبک ساخت آن با مناسب ترین قیمت اجاره نمایید.

در فضاهای خاصی از شهر و بیرون از شهر معمولا ویلاهای مجهزی ساخته می شود. نمای مناسب و زیبابی محیط اطراف ویلاها افراد زیادی را ترغیب به اجاره آنها می کند. در مناطق شهری به ویژه شهرهای پرجمعیت، تجمع ساخت و ساز بیشتر است و در این مناطق خانه های ویلایی کمتری وجود دارد. در حومه شهرها و در مناطق مختلفی از ایران ساخت و ساز ویلاهای شیک و متنوع صورت می گیرد. ویلا های قابل اجاره دارای امکانات متنوع و منحصر به فردی هستند و تفاوت های خاصی با خانه های معمولی دارند، که از مهم ترین آن ها می توان به نمای لوکس و طراحی طراحی زیبای آنها اشاره کرد. این اماکن از نظر مساحت معمولا بزرگ هستند.

در ویلاها معمولا باغ و حیاط بزرگ نیز وجود دارد. ویلاها از فضاهای زیبا و متنوعی محسوب می شوند که برای استراحت انتخاب می گردند، همچنین افراد زیادی برای دوری از روزمرگی در شهرهای بزرگ، اجاره ویلاها را در نظر می گیرند.


مقایسه ویلاها بر اساس محیط آنها و سبک به کار رفته در ساخت

ویلا سبک های متنوعی دارد و طراحی آن به روش های مختلفی صورت می گیرد، طراحی های متنوعی بر اساس سلایق افراد انجام می پذیرد و در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

• ویلاهای مدرن از سبک های جدید و خاص محسوب می شوند که در ساخت آن ها جدیدترین متد مهندسی معماری استفاده شده است. در این نوع ویلا از متریال مختلفی استفاده می گردد، چوب و سنگ از مهم ترین متریال به کار رفته در ویلاهای مدرن است. در ویلاهایی که به سبک مدرن ساخته می شوند، اشکال مکعبی بیشتر به کار می رود، در این سبک از اشکال گوشه دار نیز در قسمت های مختلف استفاده می گردد.

• طراحی هایی که بر اساس محیط طبقه بندی می شوند، مربوط به ویلاهای کلاسیک هستند. این نوع ویلا را افرادی انتخاب می کنند که به فضاهای قدیمی علاقه بیشتری نشان می دهند. در این فضا از نورپردازی های خاصی استفاده می شود و برای زیبایی بیشتر در طرح های مختلف و جلوه بخشیدن به آنها، از نورپردازی مناسب استفاده میشود. در نمای کلاسیک معمولا متریال خاصی به کار می رود و از سنگ برای ساخت این نوع ویلا بیشتر استفاده می گردد. با سنگ های متنوع، پنجره های بلند و کاغذ دیواری های شیک، فضای ویلاهای کلاسیک انتخاب می شوند. تعادل و نظم در فضای ویلای کلاسیک اهمیت زیادی دارد، این تعادل در فرش، مبلمان و حتی تابلوهای روی دیوار وجود دارد. در طراحی و ساخت ویلاهای کلاسیک از رنگ های خنثی می توان بیشتر استفاده کرد و حس قدرت در این فضا نشان داده می شود.


ویلای کوهستانی و ویژگی های مهم این نوع ویلا

• ویلای کوهستانی در مناطق سردسیر و مناسبی ساخته می شوند که از آب و هوای بسیار دلپذیر و مطبوع برخوردار می باشد و معمولا در فضایی دور از شهر هستند.

• در مناطق مختلفی از کشور ویلای کوهستانی وجود دارد و افراد با توجه به فضای مورد نظر اقدام به اجاره ویلا می کنند.

• این نوع ویلاها در ارتفاعات کوهستان ها قرار می گیرند و فاصله محدودی تا جاده اصلی دارند.

• طبیعت بکر، فضای زیبا و نزدیکی به کوهستان، از ویژگی های مهم ویلای کوهستانی می باشد.

• در فضاهای خاصی از کشور ویلاهای کوهستانی متنوعی قرار دارد.

• معمولا در نزدیکی این نوع ویلا امکانات زیادی وجود ندارد.


بررسی ویلاهای کوهستانی و امکانات موجود در این ویلاها

• در شمال کشور از ویلاهای کوهستانی که در ییلاقات ساخته می شود استقبال زیادی می گردد؛ چرا که این اماکن شیک و زیبا در دل طبیعت و در کنار کوهستان ها طراحی می گردند.

• در ویلای کوهستانی در فصول سرد سال راه های ارتباطی لغزنده و سخت می شوند و عبور از این مسیر و رسیدن به ویلا سخت تر از فصول دیگر سال است.

• در فصل های سرد سال، گرم کردن فضای این نوع ویلا سخت تر صورت می گیرد زیرا شدت سرما در مناطق کوهستانی بیشتر است.

• انتخاب این نوع ویلا برای افرادی مناسب است که به فضای کوهستانی و سرد علاقه دارند.

• در فصول گرم سال به دلیل قرارگیری ویلای کوهستانی در دامنه کوه و هوای خنک، نیازی به استفاده از کولر نیست.

• در ساخت این نوع ویلا از متریال خاصی به کار می رود که مقاومت ویلا را افزایش می دهد.

• قیمت اجاره ویلاهای کوهستانی به نسبت امکانات رفاهی خاص، بسیار مقرون به صرفه می باشد.

• محیط اطراف ویلا تاثیر زیادی در انتخاب افراد خواهد داشت بنابراین می توانید بهترین ویلا را با توجه به محیط اطراف و سب ساخت آن با مناسب ترین قیمت اجاره نمایید.


اطلاعاتی در زمینه ویلای ساحلی و امکانات متنوع آنها

• ویلاهای ساحلی از نظر محیطی متفاوت هستند و دارای فاصله مناسبی از شهر می باشند، البته دسترسی این نوع ویلا از جاده های اصلی به آسانی صورت می گیرد.

• محل ساخت ویلاهای ساحلی به گونه ای است که در تمامی فصول سال امکان اجاره برای تمام مسافرین را فراهم می کند.


مزیت های استفاده از ویلاهای ساحلی

• ویلاهای ساحلی در کنار خط ساحلی دریا قرار دارند و با داشتن نما و ویو دریا، تصویر خارق العاده ای را برای مسافرین به وجود می آورند.

• دیدن طلوع و غروب آفتاب، شنیدن صدای امواج، و استفاده از آب و هوای مطبوع، از مهم ترین مزایای ویلای ساحلی هستند.

• وجود امکانات رفاهی منحصر به فرد در کنار دسترسی راحت به مکان های عمومی، لذت سفر را برای گردشگران چندین برابر می کند.

• ساخت ویلاهای ساحلی بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا صورت می گیرد و از مصالح و متریال مرغوبی استفاده میشود.


ویژگی های مهم ویلاهای جنگلی

از مهم ترین نوع ویلاهای شمال کشور، می توان به ویلای جنگلی اشاره کرد که به دلیل داشتن موقعیت مکانی فوق العاده جذاب، به خوبی توجه مسافران را به خود جلب می نماید.

• افرادی که به محیط بکر و طبیعت زیبا علاقه دارند با انتخاب ویلای جنگلی می توانند از چشم انداز مناسب این فضا استفاده کنند.

• اگر به دنیال مکانی برای داشتن اوقاتی آرام هستید، اجاره ویلای جنگلی یک انتخاب ایده آل است.


نکات حائز اهمیت برای اجاره ویلای روستایی

• این مکان ها همانند ویلای جنگلی از آرامش بالایی برخوردارند و آب و هوای مناسب و تمیزی دارند.

• لذت تنفس در هوای تازه و مطبوع، باعث ترغب افراد برای اجاره این نوع از ویلاهای مسافرتی می باشد.

• در ویلای روستایی امکانات رفاهی قابل قبولی وجود دارد، هرچند دسترسی این نوع ویلاها به فضای شهری کمتر است.

 
انتخاب اقامتگاه هایی با محیط کویری و ویژگی های این مراکز

سفر به کویر و زندگی در این فضا در نظر خیلی از افراد امری شگفت انگیز است، آرامش موجود در کویر افراد زیادی را به گردش در مناطق کویری و گذراندن یک شب در اقامتگاه های آن ترغیب می کند.

• در اقامتگاه های کویری می توان از تماشای ستارگان در شب لذت برد و از آسمان زیبا و تمیز کویر استفاده کرد.

• در نزدیکی این نوع اقامتگاه از تفریحات خاصی استفاده می گردد که از تجریبات جالب آن می توان به شتر سواری، گذر از شنزار های نرم، و سافاری صحرایی اشاره کرد.

• رزرو یک اقامتگاه و ماندن در کویر رویای افراد زیادی است که در بوم گردی این امکان برای همه فراهم شده است.

• اقامتگاه های کویری مختلفی در کشور وجود دارند که بر اساس زیبایی و امکانات رفاهی دارای قیمت بندی های مختلفی می باشند.

• این نوع اقامتگاه از امکانات رفاهی و بهداشتی، سروس دهی و ... کمتری برخوردار می باشد.

• در فصول سرد سال، بیشتر از این اقامتگاه های کویری استفاده می شود، گفتنی است که برخی از این اقامتگاه ها در زمان های خاصی از سال مثل تابستان ها تعطیل هستند.

 
ویلای شهری و امکانات این نوع ویلاها

اجاره ویلای شهری در مناطق خوش آب و هوای شهرها نیز گزینه خوبی است، چرا که امکان گذراندن شبی به دور از ازدحام و هیایو را فراهم می نماید.

• ویلای شهری را افرادی انتخاب می کنند که به دلیل شرایط شغلی متفاوت خود ترجیح می دهند زندگی آرامی را در تعطیلات داشته باشند و از هیاهوی شهر به دور باشند.

• ویلاهای شهری به سبک ها و روش های مختلفی ساخته می شوند، مجموعه هایی از ویلای شهری به صورت مجتمع در نقاط مختلفی از کشور طراحی می گردند.

• نوع دیگر ویلای شهری به صورت تغییر کاربری است، که مالک به شکل مستقلی خانه خود را تغییر کاربری داده و به شکل ویلا در می آورد.

• ویلای شهری از امنیت بالایی برخوردار است و با تجهیز این ویلاها می توان از امکانات مختلف استفاده کرد.

ویلاهای دوبلکس نیز از ویلاهای شهری مجهز و زیبایی است که به شکل دوطبقه و با امکانات مجهزی ساخته می شوند.


ویلاهای شهرکی

در قسمت های بالا به محیط های اصلی اطراف ویلاهای ایران اشاره کردیم. که شامل ویلاهایی با محیط کوهستانی، ساحلی، جنگلی، روستایی، کویری، و شهری بودند.

از سایر محیط های محبوب برای ساخت و اجاره ویلا میتوان به ویلاهایی با محیط شهرکی اشاره کرد. ویلاهای شهرکی معمولا دارای نگهبانی و گیت ورودی هستند، و به افراد متفرقه اجاره ورود به شهرک داده نمیشود. به همین دلیل هم معمولا امنیت و رفاه بالایی دارند.

منبع: سایت بوم گردی

 

  • بوم گردی بوم گردی
  • ۰
  • ۰

بررسی انواع جاذبه ها و مناطق گردشگری اطراف ویلاها

 

 

 

 

از مهم ترین جاذبه های گردشگری میتوان به جنگل، دریاچه، رودخانه، بازارچه محلی، دشت و چمنزار، آثار باستانی، مراکر تفریحی، و دریا اشاره کرد. مسافران معمولا با توجه به سلیقه خود، بررسی میکنند که ویلای مورد نظرشان دارای چه مناطق گردشگری است.

امروزه جاذبه های گردشگری اطراف ویلاها، در استقبال گردشگران برای اقامت در این نوع از بناهای گردشگری تاثیر فراوانی دارند. سبک های طراحی و امکانات ویلاها به تنهایی نمی تواند رضایت گردشگران را جلب کند، و نمای بیرونی و جاذبه های اطراف ویلاها نیز یکی از اصلی ترین مباحث در جذب گردشگران و ایجاد انگیزه در آن ها برای اقامت در ویلاها به شمار می آید. ویلاهایی که معمولا در مناطق خوش آب و هوا و مکان های طبیعی بکر مانند دریا، جنگل ها، دریاچه ها، رودخانه ها و دشت و چمنزارها احداث می شوند، قابلیت بسیار بالایی را برای جذب گردشگران دارند، اما در مقابل ویلاهایی که در نزدیکی مراکز تفریحی، آثار باستانی و بازارچه های محلی قرار دارند نیز می توانند انگیزه گردشگران را برای اقامت در این مکان ها بیشتر کنند.

در ویلاهایی که در مناطق طبیعی قرار دارند، انگیزه اصلی افراد از اقامت در آن ها، دور شدن از محیط های شلوغ شهری، کسب آرامش و تجربه ای رویایی و دلنشین از حضور در مکان های طبیعی است. در حالی که ویلاهایی که در نزدیکی آثار باستانی و یا مراکز تفریحی و محوطه شهرها قرار دارند، بیشتر به منظور بازدید گردشگران از بناهای تاریخی و آشنایی با فرهنگ شهرهای مختلف و سفرهای تفریحی ساخته شده اند. پس در انتخاب ویلاها و استفاده از جاذبه های گردشگری اطراف ویلاها، با توجه به نوع کاربری آن ها و هدف گردشگران از سفر، باید به هماهنگ بودن آن ها دقت کرد.

ویو زیبای ساحلی برای ویلا های نزدیک دریا
ویلاهای ساحلی و نزدیک به دریا، از محبوب ترین انواع ویلاها هستند که در فصل های گرم بسیاری از گردشگران و مسافران را به خود جذب می کنند.  برای علاقمندان به شنا و استفاده از آب و هوای مطبوع ساحلی، ویلاهای کنار دریا برای اقامت انتخاب بسیار مناسبی هستند. سفرهای تفریحی به مناطق ساحلی در کنار اقامت در ویلاهای شیک و مدرن امروزی نزدیک به دریا، تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران ایجاد می کنند. برای اینکه اقامت گردشگران در ویلاهای ساحلی به دور از هر گونه مشکل باشد، بنای اصلی ویلا باید دارای تجهیزات امنیتی قوی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب باشد.
 
اقامتی لذت بخش در ویلاهای نزدیک جنگل
جنگل ها یکی از محیط های زیستی طبیعی هستند که می توانند توجه هر گردشگری را به خود جلب کنند. ویلاهایی که در محوطه جنگل ها ساخته می شوند، با توجه به زیبایی منحصر به فرد جنگل ها اقامتگاهای رویایی برای گردشگران به شمار می آیند. در واقع جنگل ها یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اطراف ویلاها هستند که در تمام فصل های سال می توانند گردشگران بسیاری را جذب کنند. درست همانند ویلاهای ساحلی، ویلاهایی که در نزدیکی جنگل ها قرار دارند نیز انتخاب فوق العاده ای برای سفرهای گردشگری و تفریحی هستند که گردشگران می توانند در طول سال از اقامت در آن ها لذت ببرند.

دریاچه، یک جاذبه فوق العاده در نزدیکی ویلا
دریاچه ها اغلب در مناطق کوهستانی قرار دارند و ویلاهایی که در نزدیکی دریاچه ها ساخته می شوند فرصت عالی را برای گردشگران برای اقامت در مناطق بکر و بسیار زیبای کوهستانی فراهم می کنند. آب و هوای بی نظیر کوهستانی همراه با پوشش گیاهی فوق العاده، تجربه ای ناب و به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. از این رو ویلاهایی که در مجاورت دریاچه ها قرار دارند، قابلیت بالایی را برای جذب مسافران و ایجاد انگیزه در آن ها برای اقامت در مناطق زیبا و بکر کوهستان به همراه دارند. علاوه بر این با اقامت در این ویلاها می توانید همزمان از پوشش گیاهی زیبا و مناظر شگفت انگیز دریاچه ها بهره مند شده و اقامتی رویایی را تجربه کنید.
 
آوای دل انگیز رود، در ویلاهای نزدیک به رودخانه
رودخانه ها نیز یکی دیگر از زیبایی های بی نظیر طبیعی هستند که در مناطق کوهستانی، جنگلی و نزدیک مناطق ییلاقی قرار دارند. جاذبه های گردشگری اطراف ویلاها در مجاورت رودخانه ها شامل جریان آرام بخش آب، محیط زیست آبزیان و انواع جانوران، حس طراوات و آب و هوای دل انگیز رودخانه ای می شوند که می تواند برای هر گردشگری تجربه ای تازه و خاطره انگیز خلق کند. همچنین ویلاهای نزدیک رودخانه ها فرصت دیدن نمای شگرفی از پوشش گیاهی بسیار زیبای رودخانه ای را برای گردشگران فراهم می کنند، که در کنار رودخانه ها منظره ای منحصر به فردی را برای آن ها به ارمغان می آورند.  
 
ویلاهای نزدیک دشت و چمنزار، مناسب برای گردش های گروهی
دشت و چمنزارها در فصل های بهار و تابستان فرصت بسیار مناسبی برای تجربه ای نو و حیرت انگیز برای مسافران فراهم می کنند. ویلاهایی که در این مناطق قرار دارند، اقامتی دلنشین را برای گردشگران به وجود می آورند. نوع پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی خاص در دشت ها همراه با وجود گونه های جانوری متنوع، گزینه بسیار عالی برای اقامت مسافرانی است که به سفرهای گروهی و هیجان انگیز علاقمند هستند. البته در احداث ویلاهایی که در دشت ها و یا دیگر مناطق طبیعی مانند دریا، کوهستان، جنگل ها و رودخانه ها قرار دارند، باید مقاومت خاک و شرایط اقلیمی حتما از قبل بررسی شود تا بنای اصلی ویلاها استحکام لازم را داشته باشند.

اقامتگاه نزدیک مرکز تفریحی، گذراندن ساعاتی بی دغدغه
همانگونه که در بالا اشاره کردیم، جاذبه های گردشگری اطراف ویلاها محدود به مناظر طبیعی نمی شوند و گردشگران هدف های متفاوتی از سفرهایشان دارند. یکی از هدف های اصلی گردشگران تفریح و گذراندن اوقات هیجان انگیز است. از همین رو ویلاهایی که در نزدیکی و محدوده مراکز تفریحی قرار دارند، گزینه ی مناسبی برای این دسته از گردشگران هستند که علاوه بر اقامت در این ویلاها و استراحت کردن، به مراکز تفریحی نیز دسترسی داشته باشند. نوع کاربری این ویلاها شامل دو دسته تفریحی و اقامتی می شوند و گردشگران علاقمند به سفرهای تفریحی می توانند در کنار فعالیت های تفریحی، از اقامت در این ویلاها و کسب آرامش نیز بهره مند شوند. شهربازی، پیس اسکی، کارتینگ، پارک آبی، و... از جمله مراکز تفریحی نزدیک به برخی از ویلاها هستند.
 
بازارچه محلی، دنیایی از رنگ ها
بازارچه های محلی اغلب در دسته مکان های فرهنگی و بومی نقاط مختلف قرار می گیرند و گردشگرانی که به دیدن از مکان های بومی و آشنایی با فرهنگ جدید علاقمند هستند، می توانند در ویلاهایی که در نزدیکی بازارچه های محلی قرار دارند اقامت کنند. بازارچه های محلی شامل مجموعه ای از غرفه ها، دست فروش ها، و دکان های متعدد هستند که در آن ها صنایع دستی و خوراکی و یا محصولات ویژه هر شهر و یا روستا یافت می شوند و برای گردشگران می تواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد. ویلاهایی که در نزدیکی بازارچه های محلی قرار دارند، اهدافی چون دسترسی بیشتر گردشگران، بازدید از مکان های بومی و محلی، آشنایی با صنایع دستی، و خرید محصولات متنوع محلی را دنبال می کنند.
 
اقامتگاه های نزدیک آثار باستانی، شگفتی هایی دیدنی
یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری اطراف ویلاها، آثار باستانی هستند، و برای اقامت گردشگرانی که به سفرهای اکتشافی و بازدید از آثار باستانی علاقه دارند، انتخاب مناسبی به شمار می آیند. سفرهای علمی و اکتشافی در میان گردشگران انگیزه های زیادی را بری سفر ایجاد می کند، و اقامت در نزدیکی این جاذبه های گردشگری، بازدید از آنها را آسان مینماید. آثار باستانی هم در داخل شهر ها و هم در مناطق طبیعی وجود دارند. اقامت در ویلاهایی که در مجاورت آثار باستانی هستند، علاوه بر بازدید از آثار باستانی می تواند تجربه ای لذت بخش از اقامت در طبیعت زیبا را نیز به همراه داشته باشد.

منبع: سایت بوم گردی

  • بوم گردی بوم گردی
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

انواع ویلا از نظر نوع اقامتگاه و کاربری های متفاوت با توجه به سبک های معماری خاص و زیبا، از جمله معیارهای مهم در گردشگری هستند که می توانند توجه گردشگران را برای اقامتی دلپذیر و به یادماندنی و با هر سلیقه به خود جلب کنند.
بررسی و مقایسه انواع ویلا از نظر نوع اقامتگاه یکی از مهمترین مسائلی است که در صنعت گردشگردی نوین اهمیت زیادی دارد و با استقبال خوبی از سمت گردشگران همراه شده است. ویلاها از جمله بناهای شیک امروزی هستند که در سبک های طراحی مدرن و سنتی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. اصلی ترین مواردی که در سبک طراحی ویلاها به آن توجه می شود، شامل شرایط آب و هوایی منطقه، مقاومت بنا، سبک معماری منطقه، نوع کاربری ویلا، و امنیت منطقه می شود.

ویلاها همان خانه های ییلاقی هستند که عموما خارج از شهر و در محوطه های طبیعی مانند ساحل، جنگل و مناطق سرسبز و خوش آب و هوای محوطه شهرها ساخته می شوند و حتما در چهار جهت ساختمان اصلی بنا باید نمای بیرونی جذابی داشته باشند. مواردی مانند امنیت ساختمان و محوطه آن، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و ارتباطی، و سیستم های اطفای حریق هوشمند در ساخت ویلاهای خارج از شهر (که برای بوم گردی و گردشگری استفاده می شوند)، بسیار مهم هستند. امروزه صنعت گردشگری با بهره گیری از جاذبه های طبیعی و بومی و فراهم آوردن امکانات مدرن و سنتی از پتانسیل بالایی برای کسب درآمد بیشتر برخوردار است و با اندکی خلاقیت به خوبی می توان از امکانات موجود در هر منطقه یا زیستگاه های محیطی مختلف گردشگران را جذب کرد. انواع ویلا از نظر نوع اقامتگاه و کاربری های متفاوت با توجه به سبک های معماری خاص و زیبا، از جمله معیارهای مهم در گردشگری هستند که می توانند توجه گردشگران را برای اقامتی دلپذیر و به یادماندنی و با هر سلیقه به خود جلب کنند. در ادامه به بررسی و کاربرد انواع ویلاها در بوم گردی و گردشگری می پردازیم، با ما همراه باشید.

ویلا با حیاط دربست
ویلا با حیاط دربست در سبک های مختلف سنتی، مدرن و کلاسیک از زیباترین اقامتگاه هایی است که در صنعت گردشگری از آن ها استفاده می شود و همیشه طرفداران بسیار زیادی دارد. در سبک معماری این گونه از ویلاها، ایجاد جذابیت های بصری در ساختمان اصلی بنا و محوطه آن که شامل باغ، آبنماها، باغچه های مملو از گل های زیبا و یا مناظر بکر و طبیعی مانند ساحل و جنگل بسیرا مهم هستند. معیارهای زیبایی خاص و جذاب در سبک معماری، مکانی مناسب برای استراحت و دست یافتن به آرامش را فراهم می کنند. ویلاهای با حیاط دربست فضایی امن و خصوصی را برای گردشگران فراهم می کنند که اقامت آن ها را راحت تر و دلپذیرتر می سازند.

ویلا با حیاط مشترک
یکی از انواع ویلا از نظر نوع اقامتگاه و نوع کاربری، ویلا با حیاط مشترک است. دادن خدمات کامل و فراهم کردن امکانات رفاهی برای گردشگران در صنعت گردشگری و بوم گردی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا با افزایش میزان رضایت گردشگران از ارائه خدمات و وجود امکانات رفاهی مناسب نتایج عالی را به همراه خواهد داشت. اگرچه فضاهای خصوصی، آرامش و آسودگی بیشتری برای گردشگران دارند، اما برای کاهش هزینه ها می توان از اقامتگاه هایی عمومی تر مانند ویلاهایی با حیاط مشترک نیز استفاده کرد.

آپارتمان هایی مجزا با امکانات کامل
صنعت گردشگری تنها منحصر به بازدید از مناطق طبیعی و بکر محدود نمی شوند و بسیاری از گردشگران برای آشنایی با سبک زندگی، تاریخچه، بناهای تاریخی و فرهنگ های بومی مختلف به بازدید از شهرها می پردازند. اقامتگاه هایی که در شهرها برای ارائه خدمات رفاهی به گردشگران در نظر گرفته می شوند شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانسراها و مسافرخانه ها، سوییت ها و آپارتمان ها هستند که مکان مناسبی برای استراحت گردشگران شهرها به شمار می آیند. آپارتمان ها از انواع ساختمان های سبک مدرن هستند که به صورت چند واحد در یک ساختمان و اغلب بدون محوطه آزاد ساخته شده و درب ورودی و راهرو آنها مشترک است.

بوم گردی و خانه های سنتی
خانه های سنتی یکی از جذاب ترین قسمت های صنعت گردشگردی و بوم گردی هستند که بیشتر برای آشنایی گردشگران با سبک زندگی و فرهنگ افراد بومی، آشنایی با آداب و رسوم خاص هر شهر یا روستا، و بازدید از بناهای تاریخی کاربرد دارند. هرچند خانه های سنتی در سبک ویلاهای مدرن ساخته نشده اند و از امکانات رفاهی ویلاها برخوردار نیستند، اما با این وجود می توان برخی از آن ها را در انواع ویلا از نظر نوع اقامتگاه های محبوب گردشگران قرار داد، که پتانسیل بسیار بالایی برای جذب گردشگران دارند.
تفاوت های زیادی که در سبک معماری خانه های سنتی هر شهر و روستا و شرایط اقلیمی آن ها با محل زندگی گردشگران وجود دارد، راهی بسیار مناسب برای کسب آرامش آن ها به شمار می آیند. علاوه بر آن، غذاهای سنتی و آداب و رسوم خاص هر منطقه می تواند جذابیت های زیادی برای گردشگران داشته باشد. در حال حاضر بوم گردی و خانه های سنتی به یکی از پردرآمدترین و هیجان انگیزترین بخش های صنعت گردشگردی در سراسر دنیا تبدیل شده و پتانسیل درآمدزایی بالایی برای علاقمندان به فعالیت در این شاخه از صنعت گردشگری را به همراه دارد.

هتل هایی با امکانات متفاوت
هتل ها از رایج ترین بناهای گردشگری در صنعت گردشگری هستند که به دلیل ارائه خدمات بهتر و برخورداری از امکانات رفاهی بیشتر، اقامت گردشگران را راحت تر می سازند. هتل ها از نظر نوع سبک معماری شامل سبک های کلاسیک و مدرن می شوند و به دلیل دارا بودن اتاق های متعدد و سوییت ها، قابلیت اسکان گردشگران را در تعداد بیشتر دارند. امنیت و نظم موجود در هتل ها همراه با ارائه خدمات رفاهی، اهمیت این بناها را در صنعت گردشگری بیشتر کرده است.

هتل آپارتمان های شیک و جذاب
هتل آپارتمان ها در دسته بندی انواع ویلا از نظر نوع اقامتگاه قرار نمی گیرند، اما با این وجود برای اقامت گردشگران به صورت خانوادگی و گروهی بسیار مناسب هستند. زیرا علاوه بر برخوردار شدن از امکانات رفاهی هتل ها، می توان از یک محیط خصوصی تر برای اقامت راحت تر استفاده کرد. هتل آپارتمان ها در داخل و محوطه شهرها خدمات رفاهی را به گردشگران ارائه می کنند و شامل محوطه هایی از چندین آپارتمان یا سوییت هستند که کاربرد اصلی آن ها در گردشگری اقامت های کوتاه برای استراحت گردشگران با فضایی خصوصی تر است.

مهمانسرا هایی با قیمت مناسب
مهمانسراها از قدیمی ترین اقامتگاه ها برای استراحت گردشگران و مسافران هستند که نسبت به هتل ها امکانات رفاهی کمتری دارند و خدمات به گردشگران در این مکان ها محدودتر است. معماری ساختمان و شیوه ساخت مهمانسرا، اهمیت کمتری دارد و اغلب مهمانسراها بناهایی ساده و به دور از زیبایی های خاص و جذاب هستند که با هزینه پایین نسبت به هتل ها برای اقامت های کوتاه مدت مکان های مناسبی به شمار می آیند. در مسیرهای بین شهری، مهمانسراها خدمات رفاهی ساده و ابتدایی را به گردشگران ارائه می دهند و معمولا کاربرد آن ها به اقامتگاه های موقت برای استراحت ها کوتاه مدت گردشگران و مسافران محدود می شوند.

کلبه هایی با ویو منحصر به فرد
کلبه ها هر چند در محوطه های طبیعی و با داشتن نمای بیرونی زیبا و رویایی برای اقامت گردشگران کاربرد دارند، اما در دسته بندی انواع ویلا از نظر نوع اقامتگاه قرار نمی گیرند. کلبه ها با ویلاها تفاوت های عمده ای دارند که بارزترین آن ها تفاوت در مساحت است. ویلاها ساختمان های بزرگ و بسیار زیبا هستند که در ساخت آن ها با توجه به سبک های مختلف ویلایی، از معیارهای زیبایی خاص و فوق العاده ای برخوردار هستند. با این حال با وجود زیبایی خاصی که در سبک معماری کلبه ها وجود دارد، می توانند به خوبی توجه هر گردشگر را با هر سلیقه به خود جلب کنند. در صنعت بوم گردی کلبه ها جایگاه ویژه ای دارند و علاوه بر آشنایی با شیوه زندگی ساده، فرصت خوبی برای دور شدن از زندگی یکنواخت شهری و کسب آرامش بیشتر برای گردشگران را فراهم کرده اند. استفاده از المان های ساده ای مانند چوب در کنار جاذبه های طبیعی بکر در کلبه ها، تجربه ای از یک اقامت رویایی و خاطره انگیز را برای هر مسافر و گردشگر می تواند به همراه داشته باشد.

سوییت هایی کوچک و بزرگ
سوییت ها به اقامتگاه های کوچکی اطلاق می شوند که دارای تمام امکانات رفاهی برای تعداد محدود هستند. در هتل ها و آپارتمان ها تعدادی سوییت در نظر گرفته می شوند که برای گردشگرانی که خواهان برخورداری از امکانات رفاهی کامل تری هستند مناسب ترند. سوییت ها در واقع اقامتگاهای کوچکتری از نوع هتل آپارتمان ها هستند با این تفاوت که در بنای اصلی هتل ها قرار دارند و با اقامت در سوییت ها بهتر می توان از خدمات بیشتر برخوردار شده و نیز از یک فضای خصوصی تر بهره مند شد. سوییت ها در بناهای سنتی نیز کاربرد فراوانی دارند و اغلب گردشگران برای کسب آرامش بیشتر و تجربه ای دلنشین اقامت در سوییت های سنتی را ترجیح می دهند.

منبع: سایت بوم گردی

 

  • بوم گردی بوم گردی